هرزگرد چیست و چگونه کار می کند؟

هرزگرد چیست و چگونه کار میکند؟

هرزگرد چیست؟ هرزگرد یک نوع فولی مانند است که بر روی یک بلبرینگ می باشد و فقط به بدنه ی موتور خودرو اتصال دارد؛ وقتی تسمه را در دو فولی بالا و پایین جا می اندازیم برای تنظیم میزان سفتی از هرزگرد ها کمک میگیرند؛ ابتدا پیچ های روی هرزگردها را باز کرده و از ابزار مخصوصی که معمولا یک وزنه می باشد استفاده می شود.
دلایل خرابی هرزگرد چیست؟

صدای جیر جیر دادن اولین نشانه خرابی می باشد،همانطور که گفته شد هرزگرد روی یک بلبرینگ قرار داد و اگر بلبرینگ به مشکل بخورد هرزگرد به صدا در می آید و دیگر کارایی لازم را ندارد و کاملا بر خلاق وظیفه ی خود عمل می کند و بجای روند ، چرخش تسمه را مختل می کند.
ابزار سفت کردن هرزگرد

در صورتی که تسمه سفت بسته نشود،تسمه به درستی کار نمی کند و موارد مرتبط به آن به درستی از قدرت موتور استفاده نمی کند و همچنین در صورتی که خیلی سفت بسته شود باعث فشار آوردن بر روی تسمه می شود و در نهایت منجر به پاره شدن تسمه می شود.
وارد کردن فشار بر روی تسمه که یک جسم الاستیک می باشد مستقیم به خود هرزگرد برمیگردد و دچار آسیب رساندن به بلبرینگ های زیر آن می شود و به مرور زمان به صدا در می آید.
هرزگرد پراید
پراید
اگر به خرابی هرزگرد توجه نشود چه اتفاقی می افتد؟

همانطور که گفته شد صدای جیر جیر کردن هرزگرد اولین نشانه های خراب شدن آن می باشد؛اگر به این صدا توجهی نشود در مدت زمان کوتاه مشکلات بزرگتری رخ می دهد.
بدترین حالتی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که با آسیبی که به بلبرینگ ها وارد می شود هرزگرد قفل کرده و سبب پاره شدن تسمه شود.
دلایلی مانند بد بسته شدن و درست جا نیفتادن شیارهای تسمه می تواند باعث بروز این اتفاقات شود.
هرزگرد پژو 206
پژو 206
هرزگرد اصلی و غیراصلی را چگونه تشخیص دهیم و چه تفاوت هایی دارد؟

کیفیت ساخت،اصالت لوازم فنی چندان در ظاهر قابل تشخیص نیست ولی در صورتی که قصد خرید هرزگرد را دارید باید به این نکته توجه داشت که چون قسمت بیرونی این قطعه با تسمه در ارتباط است وجود کوچکترین لبه تیز و همچنین کوچکترین شیار روی آن می تواند تسمه را دچار مشکل کند و خساراتی را وارد کند.
اصلی و غیر اصلی(تقلبی) برای خریداران و تعمیرکاران تقریبا غیرممکن است؛شما میتوانید این قطعه را با بهترین کیفیت از همین سایت خریداری کنید.
هرزگرد پژو 405
پژو 405
سخن پایانی

پس از آنکه دانستیم هرزگرد چیست و وظایف آن را مورد برسی قرار دادیم باید در نظر داشت که این قطعه از کیفیت مطلوب و قابل قبولی برخوردار باشد.
برای خرید هرزگرد با کیفیت عالی مناسب با خودروی خود میتوانید با استفاده از همین سایت اقدام به برسی و خرید کنید.

نوشته قبلی

تعمیر و نگهداری خودرو علائم خرابی بلبرینگ کلاچ و روش‌های تشخیص آن

نوشته بعدی

علائم خرابی بلبرینگ چرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری

تماس تلفنی